| İş görüşmesine giderken nasıl beslenmeliyiz? |
|
|
| Cumartesi, 03 Mayıs 2008 | |
|
Stres durumu yeme davranışını etkiler. Bazı bireylerde iştah azalır ve yemek yeme isteği kaybolur bazı durumda ise yemek miktarında ve iştahta artış olur. İş görüşmesi bir heyecan ve stres kaynağı olabilir. Bu durumu yönetirken beslenmenizdeki bazı değişiklikler de size yardımcı olabilir. Gerginlik durumunu azaltmak için:
Sabah görüşmeye gidilecekse hafif bir kahvaltı önemlidir. 1 - 2 dilim ekmek, peynir, 4 - 5 zeytin ve bitki çayı veya bir tostla bitki çayı tercih edilebilir. Zeytin ve domates gibi sebzelerin dişinizde artık bırakma ihtimali unutulmamalı ve kontrol edilmelidir. Kahvaltıdan 1 - 1,5 saat sonrası görüşme için uygundur. Eğer çok erken saatte bir görüşmeyse bir avuç fındık, kuru üzüm ve su hızlı, sağlıklı bir çözüm olabilir. Görüşmeye gitmeden iki saat önce ana yemeğin yenmiş olması yeterlidir. Çok aç olmamanız enerji ve verimlilik açısından önemlidir. Görüşme öncesi yüksek karbonhidrat, yağ ve şeker uyuşukluk ve uyku hali yapabilir. Mönüde mutlaka hayvansal protein yer almalıdır. Bunun için ızgara veya fırında veya haşlama et/tavuk/balık/baharatsız köfte ile 1 -2 dilim ekmek veya biraz pilav uygun olur. İçecek olarak ayran veya gazlı içecek sizi rahatsız edebilir. Su veya elma suyu gibi hafif bir meyve suyu daha iyi bir seçimdir. Eğer acıkmadan kalori alımınızı azaltmak istiyorsanız öğünlerden önce bir elma veya düşük kalorili bir salata yiyin veya et ya da balık suyuna bir çorba için. Bunlar Pensilvanya Eyalet Üniversitesi’ndeki araştırmacılar tarafından bilimsel olarak kanıtlanmış yöntemler. ÇOK ACIKMAYI BEKLEMEYİN Araştırmaya göre yemekten 15 dakika önce bir elma yiyen kişiler yemek öncesi hiçbir şey yiyip içmeyenlere göre 187 kalori, yemekten önce çorba içenler ise çok aç olarak yemeğe başlayanlara göre 134 kalori daha az aldılar. Yemekten önce salata yiyenlerse öğün sırasında yüzde 12 daha az kalori aldılar. Çok acıkmayı beklemeyin. Özellikle geç saatlerde aşırı yememek için sağlıklı atıştırmalıklar belirleyin. ERKEN BUNAMAYA KARŞI ÖNLEM ALIN Phosphatidylserine (Fosfotidilserin) tüm hücrelerimizde bulunur. Hücreleri birbiriyle temasta tutmasının yanı sıra bu membran sayesinde besinleri hücrelere taşıma, atık ürünleri dışarı atma gibi hayati fonksiyonları da gerçekleştirir. Besinlerde bol bulunmadığı için diyetlerde sınırlıdır. Özellikle beyin hücresinin etrafında daha yoğunlaşmış olup beynin sinir dokusu kütlesinin yüzde 70’ini oluşturur. Bu sebeple beyin aktivitesi için önemlidir. Yaşa bağlı hafıza kaybına karşı koruyucudur ayrıca öğrenme konsantrasyon güçlüğü zorluklarına iyi gelir. 2004 yılında yapılan bir çalışmada fosfotidilserin desteğinin duygusal stres ve sıkıntılı ruh haline iyi geldiği bildirilmektedir. 120 yaşlı üzerinde yapılan başka bir çalışmada ise günlük 300 miligram takviye hem hafıza hem de bilişsel olarak yararlılık göstermiştir. D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ KALP HASTALIĞI NEDENİ Yapılan bir araştırmada, zayıf kemiklere yol açan D Vitamini eksikliğinin kardiyovasküler hastalıklarla da bağlantılı olabileceği ortaya çıktı. Ortalama 59 yaşında 1739 kişiyle yapılan araştırmada kandaki D vitamini seviyesi mililitrede 15 nanogramdan az olan kişilerin kalp krizi, kalp yetmezliği veya inme gibi kardiyovasküler bir olay geçirme riskinin seviyesi daha yüksek olanlara göre iki kat fazla olduğu bulundu. Yazı: Dilara Koçak - Cafe Milliyet |
| < Önceki | Sonraki > |
|---|